Teenused
Coaching
Coaching on kindla eesmärgi saavutamisele, oskuste või harjumuste kujundamisele suunatud struktureeritud koostöö, mis võib toimuda ühekordse sessioonina või pikema protsessina.
Supervisioon
Supervisiooni eesmärk on pakkuda turvaline keskkond, kus saab arutada tööalaseid väljakutseid, saada tagasisidet ning leida uusi vaatenurki.
Vajaduspõhised
sisekoolitused
Pakun vajaduspõhiseid sisekoolitusi, mis toetavad organisatsioonide sisemist arengut.
​​

Coaching
Coaching on kindla eesmärgi saavutamisele, oskuste või harjumuste kujundamisele suunatud struktureeritud koostöö, mis võib toimuda ühekordse sessioonina või pikema protsessina.
Individuaalne coaching
-
Mis see on? individuaalne coaching on koostöine protsess, kus coach ja klient loovad selge tegevusplaani kliendi isiklike ja/või tööalaste sihtide saavutamiseks.
-
Kellele see sobib? individuaalne coaching sobib eelkõige neile, kes tahavad teadlikult oma professionaalset või isiklikku arengut kiirendada. Allpool on levinumad profiilid ja olukorrad, kus coaching osutub eriti mõjusaks:
Juhtimistasandi töötajad
-
Tipp- ja keskastmejuhid, kes soovivad lihvida juhtimisstiili, teha strateegilisi otsuseid kindlamalt või juhendada oma meeskonda tulemuslikumalt.
-
Alustavad juhid, kellel on vaja kiiresti omandada juhtimisoskusi ja enesekindlust uues rollis (Siinkohal soovitan ka mentorlust!).
Spetsialistid ja talendid
-
Valdkondlikud eksperdid (nt IT-arendajad, juristid, turundajad), kes tahavad muuta süvateadmised laiapõhjaliseks mõjuks või liikuda konsultandi/juhi rolli.
-
Kõrge potentsiaaliga töötajad (“high-potentials”), kelle arengut organisatsioon strateegiliselt toetab.
Karjääripöörde- ja üleminekufaasis inimesed
-
Karjääripöörded (uuele erialale liikumine, ettevõtlusega alustamine).
-
Tagasipöördumine tööle pärast pikemat pausi (lapsehooldus, õpingud, välislähetus).
-
Inimesed, kes peavad kohanema uue kultuuri ja töökeskkonnaga, sest on kolinud teise riiki/linna/vmv.
Ettevõtjad
-
Alustavad ettevõtjad, kes vajavad selgust ärimudeli, prioriteetide ja isikliku vastupidavuse osas.
-
Turul juba tegutsevad ettevõtjad, kes soovivad selgust oma edasistes eesmärkides (nt eksportturule minek) ning tuge ettevõtte kasvufaasis
Oskuste või käitumismustrite arendamine
-
Kommunikatsiooni- ja mõjuoskused – esinemisjulgus, läbirääkimisoskused, tagasiside andmine.
-
Enesejuhtimine ja ajakasutus – prioriteetide seadmine, töö-elu tasakaal, enesedistsipliin.
-
Konflikti- ja muutuste juhtimine – keerulised vestlused, restruktureerimised, kultuurimuutused (nt tagasisidekultuuri loomine).
Inimesed, kes otsivad mõttepartnerit
-
Need, kelle jaoks ei piisa traditsioonilisest koolitusest; nad vajavad personaalsemat, konfidentsiaalset ruumi, et mõtteid korrastada.
-
Professionaalid, kelle ümber pole võrdväärset sparringupartnerit (nt üksikettevõtja, väikese osakonna juht, jne).
Mis on coachingu kasutegur?
-
Enesekindluse tõus
-
Teadlikkuse tõus (oskused, käitumismustrid, harjumused)
-
Suhtlemisoskuse areng
-
Eesmärkide selgus
-
Motivatsioonisüst
​
Ajaraam ja tingimused:
-
60-90 minutilised kohtumised
-
6-12 kohtumist 6-12 kuu jooksul
-
Kohtumiste regulaarsus 3-5 nädala jooksul
-
Tasuta „keemia“ kohtumine, millele järgneb personaalse pakkumise kujundamine (45 min)
Meeskonna coaching
-
Mis see on? See on sihipärane arendusprotsess, kus coach aitab meeskonnal/tiimil — mitte üksikutel liikmetel eraldi — parandada koostööd ja tulemuslikkust, et saavutada ühised eesmärgid ning kasvatada väärtust organisatsioonile ja sidusrühmadele.
-
Kellele see sobib?
-
ettevõtete juhtkonnad
-
valdkondade meeskonnad
-
strateegilise mõjuga ja kõrge pingege tiimid (juhtkonnad, kriitilised projektid);
-
muutuvas või ebakindlas keskkonnas tegutsevad tiimid (reorganiseerimine, kiire kasv, hübriidtöö);
-
ekspertrühmad, kus tulemused sünnivad kollektiivselt;
-
konfliktide, madala moraali või läbipõlemisriskiga tiimid;
-
rahvusvahelised tiimid;
-
uued või ümberkujundatud tiimid.
-
Mis on meeskonna coachingu kasutegur?
-
Selgelt sõnastatud ühised eesmärgid
-
Avatud ja konstruktiivne suhtlus
-
Suurenenud usaldus ja psühholoogiline turvalisus
-
Selgemad rollid ja vastutuse jagunemine
-
Loovam ja tõhusam probleemilahendus
-
Pidev õppimine ja jätkusuutlik tulemuste paranemine
​
Ajaraam ja tingimused:
-
3-4 tunnised sessioonid (astronoomilist tundi)
-
6-12 kohtumist 6-12 kuu jooksul
-
Kohtumiste regulaarsus 3-5 nädala jooksul
-
Tasuta eelkohtumine tellijaga vajaduste kaardistamiseks ja personaalse pakkumise tegemiseks
-
Meeskonnaga eelküsimustiku või kohtumiste läbiviimine
Grupi coaching
-
Mis see on? Grupicoaching viib klassikalise 1- 1 coaching’u väikse (kuni ~15 osalejaga) gruppi, kus kõigil on sarnane teema või arengu-eesmärk. Coach ei lahenda ühe tiimi ühist ülesannet, vaid loob raamistiku/ruumi, kus iga inimene töötab oma individuaalse eesmärgiga ja samal ajal toetab ning peegeldab kaaslasi.
Mis on grupicoachingu kasutegur?
-
Õppimine “kollektiivsest tarkusest” - erinevate kogemuste ja vaatenurkade jagamine avardab mõtlemist ning kiirendab taipamiste tekkimist.
-
Kuluefektiivsus ja ajasääst - coachi aeg ja tasu jagunevad osalejate vahel, seega saab igaüks kvaliteetset tuge märksa soodsama hinnaga ja lühema ajakuluga kui 1- 1 sessioonides.
-
Vastastikune vastutus (accountability) - grupikaaslased hoiavad teineteist nn` lõa otsas`, mis suurendab järjepidevust ja vähendab “ära vajumist” pärast sessioone.
-
Psühholoogiline turvalisus - ühine ruum lubab õppida nii aktiivselt osaledes kui teiste arutelusid jälgides – hea valik neile, kes vajavad veidi rohkem aega mõtete sõnastamiseks.
-
Võrgustumine ja silode murdmine - osalejad loovad tugevamaid suhteid tiimide või osakondade vahel, mis parandab hilisemat koostööd ning soodustab ideede ja parimate praktikate levikut.
​
-
Millal mitte valida grupicoaching’ut?
-
Kui probleem on rangelt konfidentsiaalne või tugevalt isiklik (nt trauma).
-
Kui tiim peab kiiresti parandama omavahelist koostööd – siis on meeskonnacoaching tõhusam.
-
Kui teema nõuab detailset tehnilist ekspertnõu, mitte reflekteerivat protsessi.
​
Ajaraam ja tingimused:
-
3-4 tunnised sessioonid (astronoomilist tundi)
-
6-12 kohtumist 6-12 kuu jooksul
-
Grupi suurus 4- 16 inimest
-
Kohtumiste regulaarsus 3-5 nädala jooksul
-
Tasuta eelkohtumine tellijaga vajaduste kaardistamiseks ja personaalse pakkumise tegemiseks
Coaching haridusvaldkonnas
-
Mis on coaching haridusvaldkonnas?
Sokrates on öelnud: „Ma ei saa kellelegi midagi õpetada – ma saan panna nad mõtlema.” Just sellele filosoofiale tugineb coaching.
Coaching hariduses tähendab süvitsi küsitlemist, mitte juhendamist/õpetamist/koolitamist. Selle keskmes on teadlikkuse ja vastutuse kasvatamine, mis toetab isiklikku ja professionaalset arengut, suurendab eneseteadlikkust, soodustab teadvelolekut ja pidevat õppimist, parandab koostööd ning on eelduseks suuremale rahulolule ja heaolule.
-
Kellele see sobib?
-
ettevõtete juhtkonnad
-
valdkondade meeskonnad
-
strateegilise mõjuga ja kõrge pingege tiimid (juhtkonnad, kriitilised projektid);
-
muutuvas või ebakindlas keskkonnas tegutsevad tiimid (reorganiseerimine, kiire kasv, hübriidtöö);
-
ekspertrühmad, kus tulemused sünnivad kollektiivselt;
-
konfliktide, madala moraali või läbipõlemisriskiga tiimid;
-
rahvusvahelised tiimid;
-
uued või ümberkujundatud tiimid.
-
Miks on coaching haridusvaldkonnas oluline?
Coaching toetub teadustöödele ja praktikale, mis näitavad, et see:
-
arendab õpetaja oskusi ja klassiruumi praktikat (Kraft, 2018),
-
tõstab õpilaste õpitulemusi (Allen jt, 2015),
-
loob turvalise keskkonna, kus saab arutleda ja kasvada (Sossick jt, 2019),
-
suurendab enesekindlust ja meeskonnatööd (Adams, 2016),
-
keskendub tugevustele ja aitab liikuda soovitud tuleviku suunas (McNulty & Smith, 2022),
-
toetab õpetajat kui liidrit, kes suudab vastutada oma õppimise ja emotsioonide eest (Grant jt, 2010),
-
arendab eneseteadlikkust ja uute käitumisharjumuste kujundamist,
-
suurendab enesetõhusust nii alustavate kui kogenud õpetajate seas (Suleyman, 2006; Johnson, 2009),
-
loob usaldusliku koostöösuhte, kus tugevneb õpetaja sisemine motivatsioon ja autentne õppimisstiil (Haavisto-Visnapuu, 2022).
​Coaching'u juured hariduses
-
Coaching jõudis koolidesse 1980. aastatel kui kolleegidevaheline juhendamine. Joyce ja Showers pidasid seda võtmetähtsusega meetodiks õpetajate professionaalses arengus. See aitab teadmisi ja oskusi paremini ellu rakendada, toetab kolleegilt-õppimist ja julgustab katsetamist klassiruumis.
Supervisioon
Mis on supervisioon?
-
Professionaalne ehk valdkondade ülene supervisioon on süsteemne nõustamisprotsess, mille fookuses on inimese, tema tööalaste ülesannete ning tööandja vastastikune mõju ja koostoime. Supervisiooni juhib väljaõppinud superviisor. (supervisioon.ee)
-
Supervisioon on protsess, kus professionaal – näiteks õpetaja, coach, terapeut, psühholoog, klienditeenindaja, ettevõtte juht, jne - kõik kelle fookuses on teiste inimeste abistamine või toetamine – saab tuge, et peegeldada oma tööd, arendada eneseteadlikkust ja kasvada isiklikult ning ametialaselt. Supervisiooni eesmärk on pakkuda turvaline keskkond, kus saab arutada tööalaseid väljakutseid, saada tagasisidet ning leida uusi vaatenurki.
-
Supervisioon ei ole pelgalt töö efektiivsuse suurendamise vahend, vaid eelkõige koht teadlikkuseks, peegeldamiseks ja arenguks.
​
Supervisioonis esilekerkivad teemad:
-
Isiklikud töötegevused, rollid, professionaalne identiteet (selguse loomine)
-
Keerulised töösituatsioonid ja/või inimesed
-
Erialane areng
-
Osaleja enda toodud küsimused, probleemid või soovid
Lisaks teemad ja küsimused nagu:
-
Läbipõlemise ennetamine.
-
Eluterve töökultuuri loomine, hoidmine.
-
Kuidas seada ja hoida piire klientide, kolleegide ja juhtide suhtes?
-
Enda käitumise ja mõju teadlikustamine (Kuidas mõjun teistele?)
-
Kuidas tulla toime frustratsiooni, viha, abituse, süütunde või väsimusega?
-
Kuidas juhtida ilma domineerimata? Või alluda ilma alistumata?
-
Koostööpingete uurimine ja nende all peituvate mustrite teadvustamine.
-
Erialane üksildus spetsialistina, eriti inimestega töötavates ametites (nagu õpetajad, terapeudid, sotsiaaltöötajad).
-
Tööelu ja elufaaside vaheline suhestumine.

Individuaalne supervisioon
Mis on individuaalne supervisioon?
Individuaalne supervisioon on üks-ühele kohtumine (keskendumine ainult sinule) spetsialisti (nt õpetaja, terapeut, coach, juht vms) ja superviisori vahel, mille eesmärk on toetada supervisiooni saaja professionaalset ja isiklikku arengut, tööalaste olukordade mõtestamist ning heaolu säilitamist. See on koht, kus inimene saab lubada endal peatuda, kuulata iseennast ja teha teadlikumaid valikuid oma töös ja elus.
​
Tüüpilised teemad individuaalses supervisioonis:
-
Keerulised suhted kolleegide, klientide või juhtidega
-
Emotsionaalselt laetud tööolukorrad
-
Piiride seadmisega seotud väljakutsed
-
Professionaalsed dilemmad ja eetilised küsimused
-
Töömotivatsioon ja enesekindlus
-
Läbipõlemise märgid või tööga rahulolu kadumine
-
Soov teadlikumalt kasvada või mõtestada karjäärimuutust
​
Ajaraam ja tingimused:
-
60-90 minutilised kohtumised
-
6-12 kohtumist 6-12 kuu jooksul (miinimum 3 kohtumist 3 kuu jooksul)
-
Kohtumiste regulaarsus 3-5 nädala jooksul
-
Kliendil on soov ja tahe (vabatahtlik)
Grupi supervisioon
Mis on grupi supervisioon?
Grupi supervisioon tähendab seda, et erinevad samas valdkonnas töötavad spetsialistid (nt terapeudid, õpetajad, nõustajad, juhid, sotsiaaltöötajad, projektide meeskonnad, juhtgrupid, ettevõtte meeskonnad) tulevad kokku supervisioonigruppi, et arutada ja peegeldada oma tööalaseid kogemusi, õppida üksteiselt ning saada superviisori tuge.
Eesmärk:
-
Toetada iga osaleja individuaalset töörefleksiooni
-
Õppida kolleegide kogemustest
-
Arendada eneseteadlikkust ja professionaalseid oskusi
-
Leida tuge ja kuuluvust
Iseloomulikud jooned:
-
Osalejad ei pruugi töötada samas organisatsioonis või meeskonnas
-
Igaüks toob grupi ette oma töösituatsiooni või küsimuse
-
Supervisioonis kasutatakse sageli grupitöövorme, peegeldavat kuulamist, rollimänge, süsteemseid vaatenurki
Tüüpilised juhtide grupi supervisiooni teemad:
-
Kes ma olen juhina? Millist juhtimisstiili ma kasutan?
-
Kuidas mu roll muutub eri olukordades ja kuidas ma sellega toime tulen?
-
Kuidas leida tasakaal inimkesksuse ja tulemuslikkuse vahel?
-
Kuidas juhtida inimesi ebakindlates olukordades?
-
Kuidas hoida tasakaalu kontrollimise ja usaldamise vahel?
-
Miks ma kipun võtma liiga palju vastutust?
-
Kuidas tulla toime olukordadega, kus teised ei võta vastutust?
-
Kuidas hoida energiat, kui pidevalt peab „andma teistele“?
-
Kuhu ma oma tiimi või organisatsiooni tahan viia?
-
Mis on minu „suurem pilt“ juhina?
Ajaraam ja tingimused:
-
3-4 tunnised sessioonid (astronoomilist tundi)
-
6-12 kohtumist 6-12 kuu jooksul (miinimum 3 kohtumist 3 kuu jooksul)
-
Grupi suurus 4 - 16 inimest
-
Kohtumiste regulaarsus 3-5 nädala jooksul
-
Tasuta eelkohtumine tellijaga vajaduste kaardistamiseks
Meeskonna supervisioon
Mis on meeskonna supervisioon?
Meeskonna supervisioon toimub organisatsiooni sees ja hõlmab töötajaid, kes kuuluvad samasse meeskonda (nt kooliõpetajad, osakonna töötajad, tugispetsialistid).
Eesmärk:
-
Mõtestada ühiseid tööpraktikaid
-
Parandada koostööd ja suhtlust meeskonnas
-
Arendada ühist professionaalset identiteeti
-
Lahendada pingeid või arutada keerulisi olukordi meeskonnas
-
Edendada elutervet töökultuuri
Iseloomulikud jooned:
-
Fookus on meeskonna sisestel suhetel, suhtlusviisidel ja koostöömustritel
-
Võib käsitleda nii konkreetseid juhtumeid kui ka töökorralduslikke või väärtusküsimusi
-
Sageli tõusevad esile ka rollikonfliktid, ootused, piirid ja jagatud vastutus
Tüüpilised meeskonna supervisiooni teemad;
-
Kuidas me suhtleme omavahel? Kas kuulame üksteist?
-
Kus esineb arusaamatusi, vaikimist, passiiv-agressiivsust?
-
Millal tekivad pinged ja miks?
-
Kes mille eest vastutab – kas see on selge?
-
Kuidas tajutakse rollide jaotus? Kas see on õiglane?
-
Millised konfliktid on pinnal või allasurutud? Kuidas meeskond neile reageerib – väldib, plahvatab, ignoreerib?
-
Kas inimesed tunnevad, et nad võivad rääkida ausalt ja ilma hirmuta?
-
Milliseid hoiakuid ja väärtusi meeskonnas väärtustatakse? Kuidas need väljenduvad igapäevases käitumises?
-
Kas meil on ühtne arusaam eesmärkidest?
-
Kas igaüks saab aru, kuidas tema töö panustab suuremasse pilti?
-
Kas me anname ja saame tagasisidet?
-
Kuidas me kohaneme muutustega organisatsioonis või meeskonnas? Mis tekitab vastupanu, segadust või ebastabiilsust?
Ajaraam ja tingimused:
-
3-4 tunnised sessioonid (astronoomilist tundi)
-
6-12 kohtumist 6-12 kuu jooksul (miinimum 3 kohtumist 3 kuu jooksul)
-
Grupi suurus 4 - 16 inimest
-
Kohtumiste regulaarsus 3-5 nädala jooksul
-
Tasuta eelkohtumine tellijaga vajaduste kaardistamiseks
Vajaduspõhised sisekoolitused
Minust – koolitaja, kes lähtub päris vajadustest
​
Minu töö koolitajana tugineb lihtsale, kuid olulisele põhimõttele: iga koolitus peab lähtuma tegelikust vajadusest, mitte lihtsalt formaalsest kohustusest. Usun, et parimad tulemused sünnivad siis, kui inimesed saavad mõtestada oma igapäevatööd, küsida julgelt, peegeldada ausalt ja katsetada turvalises keskkonnas.
Pakun vajaduspõhiseid sisekoolitusi, mis toetavad organisatsioonide sisemist arengut – olgu teemaks meeskonnatöö, suhtlemine, enesekehtestamine, juhtimine, läbipõlemise ennetus või töö tähenduse leidmine. Iga koolitus sünnib koostöös tellijaga, kaasates osalejate häält ja organisatsiooni konteksti.
Mul on magistrikraad haridusteadustes, kogemus töötada nii haridus-, avaliku kui ka kolmanda sektori organisatsioonidega.
​
Minu lähenemine on:
-
praktiline – ei loe mitte see, mida öeldakse, vaid mida saab päriselt kasutada;
-
dialoogiline – kuulan sama palju kui räägin (kui mitte rohkem:));
-
inimsõbralik – areng saab toimuda ainult seal, kus on turvaline olla aus.
Milliseid koolitusi loon?
Ettevõtlus/juhtimine
-
Minu IKIGAI (Minu MIKS)
-
Minu piiravad ja toetavad uskumused
-
Kuidas ebamugavaid asju öelda armastusväärselt?
-
Kuidas seada terveid piire? Kuidas öelda EI?
-
Juhi rollid
Haridusvaldkond
-
Õpetaja eneseanalüüs
-
Afirmatsioonide (sisenduste) töötuba
-
Säilenõtke õpetaja
-
Kuidas keerulise õppijaga toime tulla?
-
Kuidas enda mõtteid ja tundeid juhtida?
-
Kommunikatsioon ja koostöö õpetaja ning lapsevanema vahel
-
Coaching hariduses
